Tomann living history english version v1 en 2021/Literatur

Aus Docupedia
Wechseln zu:Navigation, Suche

Auswahlliste

Vanessa Agnew/Jonathan Lamb/Juliane Tomann (eds.), The Routledge Handbook of Reenactment Studies. Key Terms in the Field, London 2020

Jay Anderson, Living History. Simulating Everyday Life in Living Museums, in: American Quarterly 34 (1982), no. 3, pp. 290-306

Anja Dreschke u.a. (eds.), Reenactments. Medienpraktiken zwischen Wiederholung und kreativer Aneignung, Bielefeld 2016

Wolfgang Hochbruck, Geschichtstheater. Formen der „Living History“. Eine Typologie, Bielefeld, 2013

Jens Roselt/Ulf Otto (eds.), Theater als Zeitmaschine. Zur performativen Praxis des Reenactments. Theater- und kulturwissenschaftliche Perspektiven, Bielefeld 2012

Sarah Willner/Georg Koch/Stefanie Samida (eds.), Doing History. Performative Praktiken in der Geschichtskultur, Münster 2016

Lange Liste

Vanessa Agnew, Introduction. What Is Reenactment?, in: Criticism 46 (2005), no. 3, pp. 327-339

Vanessa Agnew/Jonathan Lamb/Juliane Tomann (eds.), The Routledge Handbook of Reenactment Studies. Key Terms in the Field, London 2020

Jay Anderson, Living History. Simulating Everyday Life in Living Museums, in: American Quarterly 34 (1982), no. 3, pp. 290-306

Jay Anderson, A Living History Reader. Museums, Nashville 1991

Marc Auslander, Touching the Past. Materializing Time in Traumatic “Living History” Reenactments, in: Signs and Society 1 (2013), no. 1, pp. 161-183

Jan Carstensens/Uwe Meiners/Ruth-E. Mohrmann (eds.), Living History im Museum. Möglichkeiten und Grenzen einer populären Vermittlungsform, Münster 2008

Alexander Cook, The Uses and Abuse of Historical Reenactment. Thoughts on Recent Trends in Public History, in: Criticism 46 (2004), no. 3, pp. 487-496

Anja Dreschke u.a. (eds.), Reenactments. Medienpraktiken zwischen Wiederholung und kreativer Aneignung, Bielefeld 2016

Heike Duisberg (eds.), Living History in Freilichtmuseen. Neue Wege der Geschichtsvermittlung, Ehestorf 2008

Heike Engelke, Geschichte wiederholen. Strategien des Reenactment in der Gegenwartskunst – Omer Fast, Andrea Geyer und Rod Dickinson, Bielefeld 2017

Eric Gable, After Authenticity at an American Heritage Site, in: American Anthropologist 98 (1996), no. 3, pp. 568-578

Alan Gordon, Time Travel. Tourism and the Rise of the Living History Museum in Mid-Twentieth-Century Canada, Vancouver 2016

Wolfgang Hochbruck, Geschichtstheater. Formen der „Living History“. Eine Typologie, Bielefeld, 2013

Tony Horwitz, Confederates in the Attic. Dispatches from the Unfinished Civil War, New York City 1998

Simone Lässig, Clio in Disneyland? Nordamerikanische Living History Museen als außerschulische Lernorte, in: Zeitschrift für Geschichtsdidaktik 5 (2006), pp. 44-69

Scott Magelssen, Living History Museums. Undoing History through Performance, Lanham 2007

Bodil Petersson/Cornelius Holtorf (eds.), The Archaeology of Time Travel. Experiencing the Past in the 21st Century, Oxford 2017

Berit Pleitner, Living History, in: Geschichte in Wissenschaft und Unterricht (2011) no. 3/4, pp. 220-233

Sten Rentzog, Open Air Museums. The History and Future of a Visionary Idea, Stockholm 2007

Jens Roselt/Ulf Otto (eds.), Theater als Zeitmaschine. Zur performativen Praxis des Reenactments. Theater- und kulturwissenschaftliche Perspektiven, Bielefeld 2012

Raphael Samuel, Theatres of Memory. Past and Present in Contemporary Culture, London 2012

Judith Schlehe u.a. (eds.), Staging the Past. Themed Environments in Transcultural Perspectives, Bielefeld 2010

Rebecca Schneider, Performing Remains. Art and War in Times of Theatrical Reenactment, London 2011

Miriam Sénécheau/Stefanie Samida (eds.), Living History als Gegenstand Historischen Lernens. Begriffe – Problemfelder – Materialien, Stuttgart 2015

Stephen Eddy Snow, Performing the Pilgrims. A Study of Ethnohistorical Role-Playing at Plimoth Plantation, Jackson 1993

Diana Taylor, Performance and/as History, in: TDR. The Drama Review 50 (2006), no. 1, pp. 67-86

Sarah Willner/Georg Koch/Stefanie Samida (eds.), Doing History. Performative Praktiken in der Geschichtskultur, Münster 2016